9 Nisan 2014 Çarşamba

Shea yağı ile gelen güzellik

Bir önceki yazımda saç dökülmesine karşı çam terebentininin  ne kadar etkili olduğundan bahsetmiştim. Tek bir uygulamayla %70-80 gibi mucizevi bir sonuç aldığımı sizlerle paylaşmak istedim bugün. Tabii tedaviye devam!


Saçlarımızı kurtarma yoluna girdik. Şimdi de cildimize bir el atalım.

Shea yağını daha önce duyanlarınız vardır. Dün shea yağından bir nemlendirici yaptım ve sonucun muhteşem olduğunu söyleyebilirim. Formülü vermeden önce neredeyse her derde deva olan bu yağın faydalarına bir göz atalım :

İçeriğindeki yüksek miktarda A, E ve F vitamini sayesinde, kırışıklıklarla karşı (Ayrıca kolajen üretimini de arttırdığı yönünde iddialar var),

Dudaklardaki çatlamalara karşı nemlendirmede,

Egzama hastalıklarının tedavisinde,

Kırılmış ve yıpranmış saçların bakımı,

Sedef hastalıklarının tedavisinde,

Cilt kızarıklığı (bebeklerdeki pişikler),

Günlük cilt nemlendirmesi,

Sivilceleri azaltmada,

Güneş yanıklarıyla oluşan deri soyulmaları, güneş (3 spf koruma) ve rüzgâr koruması,

Hamilelikte oluşan çatlaklara karşı,

Ciltteki lekeleri, kuruluktan doğan deri kaşınmaları,

Ayaklardaki sert deriyi yumuşatma (özellikle topuklardaki).

Gelelim benim gece kremi niyetine yaptığım ve bugün cildimin ışıl ışıl, pürüzsüz ve fark edilir şekilde sıkılaşmış olmasını sağlayan formülüme:

Shea yağı (shea butter) (2-3 yemek kaşığı)
Prinç kepeği yağı (1 yemek kaşığı)
Saf B/C vitamini (1 yemek kaşığı)
Saf E vitamini (1 yemek kaşığı)

Güvenilir bir fındık yağınız varsa 1 yemek kaşığı da ondan eklemenizi tavsiye ederim, cildi sıkılaştırıcı özelliği var. Benim elimde olmadığı için ben ekleyemedim.

Cildi yağlı olanların biraz dikkatli olması gerekebilir, oldukça ağır bir formül. Benim cildim karma olduğundan T bölgesine pek sürmedim. E ve B vitaminine alerjiniz olabileceğinden mutlaka önce elinizin küçük bir bölgesinde deneyiniz.

Gününüz ve cildiniz güzel olsun…


Not: Shea yağının birçok afrikalı kadının tek geçim kaynağı. Bu yağın çıkarıldığı ülkelerden birisi olan eski Fransız sömürgesi Burkina Faso’da okuryazar oranının %12. Yıllık eğitim ücreti 70 dolardır ve birçok aile bu parayı veremediği için çocuklar okuyamıyor. Tüketilen her shea butter, karnı doyan ve şanslıysa okuyan bir çocuk anlamına geliyor.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder